Feher Fekete Kerek logo

FEHERFEKETEKEREK.net

... web site for all JAH warriors.

█ Komentáře

Zpět na komentáře k článku | Zpět na článek | Zpět na hlavní stranu

Přidej komentář

kapka 8.: O prosperitě

[1] bůh

Jméno: pothead

Datum: 16. 05. 2005 11:04:27

Až otázku "boha" lidé přestanou takto naivně řešit, bude to velká výhra. Veškerá instituce boha je v současné době jenom záminka pro neochotu přijmout vlastní zodpovědnost... a taky dobrej kšeft. Protože na základní otázku: "K čemu vám ten bůh vlastně je, na co je to dobrý?!" existují pouze polovičaté a vyhýbavé odpovědi... a to v lepším případě tady v ČR. Zeptat se takto např. Španělsku, tak už se s váma nikdo nebaví...

Cesta prostě vede tam kde si ji prošlápnete. Přitažlivost cesty tkví v její nekonečnosti. Snaha o vymodelování ideální cesty, kterou nabídneme pokud možno co největšímu počtu poutníků aby dobře trefili, tam kam chce pan modelář je nejlepší cesta k proměně v ovci. To je přesně to, co vždy chtěli...

Reagovat »

[2] ?

Jméno: phanta rhei

Datum: 16. 05. 2005 18:29:44

a) Nerozumím, co myslíš touto větou: "Až otázku "boha" lidé přestanou takto naivně řešit, bude to velká výhra.". Bůh, tak jak ho známe z křesťanství, byl zde v Evropě a posléze i na jiných kontinentech nedílnou součástí většiny lidských životů. Patří neoddělitelně k naší minulosti i přítomnosti. Proč si myslíš, že pro nás bude výhrou, když rezignujeme na snahu o pochopení významu Boha a jeho role v našich dějinách? A dále myslíš si, že by bylo pro islamisty, hinduisty a další v boha věřící výhrou, kdyby otázku boha přestali řešit? A jestli ano, tak v čem?

b)Nepopírám, že instituce boha může sloužit jako "záminka pro neochotu přijmout vlastní
zodpovědnost... a taky dobrej kšeft.", ale je tomu tak vždy a u každého v boha věřícího, nebo o bohu přemýšlejícího?

Reagovat »

[3] c)

Jméno: phanta.rhei

Datum: 17. 05. 2005 13:58:11

c) souhlasím s tím, že "Snaha o vymodelování ideální cesty, kterou nabídneme pokud možno co
největšímu počtu poutníků aby dobře trefili, tam kam chce pan modelář" je dobrým řešením. Na druhou stranu ale nesouhlasím s tím, že cesta vede tam, kde si ji prošlápneš. Jsou prostě hodnoty nezbytné pro přežití jakkékoliv společnosti, které musí být respektovány, a které prostě nemohou být pošlapány... tím myslím, že prostě nemůžeš šlapat všude, kde se ti zlíbí...

Reagovat »

[4] korekce

Jméno: phanta.rhei

Datum: 17. 05. 2005 13:59:48

pardon chyba, chtěl jsem samozřejmě říct: NEsouhlasím s tím, že "Snaha...

Reagovat »

[12] http://deswa.nm.ru/ , http://deswa.nm.ru/s/

Jméno: George

E-mail: e-mail

Datum: 23. 06. 2007 04:29:37

Cool site. Thank you!!!
site ,
site
[url]http://deswa.nm.ru/[/url] ,
[url]http://deswa.nm.ru/s/[/url]

Reagovat »

[5] takže jak?

Jméno: pothead

Datum: 17. 05. 2005 14:14:51

na jednu stranu tedy nesouhlasíš a na druhou také nesouhlasíš? Kdo psal něco o dobrém řešení? Na konci té věty jsou ovce.

Reagovat »

[6] dotaz

Jméno: neznaboh

Datum: 19. 05. 2005 10:01:51

A mrdá taky pánbú?

Reagovat »

[7] Odhaleni

Jméno: Sherlock

E-mail: e-mail

Datum: 20. 05. 2005 13:56:07

Potheade jsi fakt nenapadnej...panbuh nemrda, protoze jak asi muze personifikace vesmirnyho radu mdrat? aha? mrdaj akorat nadrzeny zviratka, jako Ty. Ostatni se milujou :)

Reagovat »

[8] no comment

Jméno: pothead

Datum: 23. 05. 2005 10:08:56

???
tak v tomto jsem nevinně

Reagovat »

[9] Kdekdo dnes citi,co hned tak nekdo neciti...

Jméno: Plam

Datum: 30. 05. 2005 10:24:03

Neunikas tak trosku pod poklickou filosofie k sociologii?

"...kdyz lidstvo svrhne Boha..."-svet neni S Amerika a Evropa
Muzem to trochu zobecnit-padnou li jiste hodnoty spolecentstvi,je treba tvorit nove.
Nechci spekulovat o nabozenstvi,dostali bychom se trochu z cesty.Nicmene povazovat ztratu autority
krestanstvi za ztratu boha se mi moc nelibi.Vira nikdy nebyla otazkou spolecnosti,nybrz jedincu.
Platon by asi po precteni dnesnich novin suse rekl - Stat se zmita vladou Olidarchie.
Mel by jiste pravdu.Cil veskerych ridicich organu je v prve rade zisk.Moc se jiz davno neupevnuje
antickymi ctnostmi.Vymenou za to ma jedinec relativni svobodu.
Je zapotrebi velike sily k aktivnimu odtrhnuti se od spolecnosti.O to horsi je,ze z moralniho hlediska
vetsina citi,ze tudy ne.Tudy ne.Ale je preci snazsi jit vyslapanou cestou davu,nez si klestit vlastni.

Reagovat »

[10] volně proplouvám

Jméno: phanta.rhei

Datum: 03. 06. 2005 13:45:48

jo to občas unikám... a taky k psychologii... jenže, kde je hranice mezi těmito disciplínami?.. takže spíš volně proplouvám...

svět opravdu neni jen euroatlantická civilizace, na druhou stranu je tato civilizace dominantní a hodnoty v ní vzniklé se šíří po celém světě...

a nakonec, nepovažuju ztrátu autority křesťanství za ztrátu boha, jen se domnívám, že to v dějinách euroatlantické civilizace šlo jaksi ruku v ruce... ale uznávám, že by se o tom dalo dost polemizovat... když si přečteš kapku "O revoltě dle A. Camuse", pochopíš, co jsem tím myslel..

Reagovat »

[11] asi tak

Jméno: blabol

Datum: 20. 11. 2006 11:22:26

Já to beru zhruba tak: bůh=cesta,hodnoty

Reagovat »

Zpět na komentáře k článku | Zpět na článek | Zpět na hlavní stranu

Komentáře - seznam

ZobrazTitulekKdoDatum

bůhpothead16. 05. 2005 11:04:27

├ ?phanta rhei16. 05. 2005 18:29:44

└ c)phanta.rhei17. 05. 2005 13:58:11

├ korekcephanta.rhei17. 05. 2005 13:59:48

└ http://deswa.George23. 06. 2007 04:29:37

└ takže jak?pothead17. 05. 2005 14:14:51

dotazneznaboh19. 05. 2005 10:01:51

└ OdhaleniSherlock20. 05. 2005 13:56:07

└ no commentpothead23. 05. 2005 10:08:56

Kdekdo dnes citi,co hned Plam30. 05. 2005 10:24:03

└ volně proplouvámphanta.rhei03. 06. 2005 13:45:48

asi takblabol20. 11. 2006 11:22:26

Friendly webz